Traditie van het merk Duravit.
Ook een onderneming die kan bogen op zijn honderjaarlange traditie, is eens „klein begonnen“, was een nieuweling in de sector, ja, een avontuur dat nieuwe wegen inslaat.
Zo richtte Georg Friedrich Horn, in 1817 in Hornberg in het Zwarte Woud een aardewerkfabriek op, die zich nagenoeg volledig op de productie van vaatwerk concentreerde. De uitbreiding van het productpalet met sanitair producten vormt de basis van het latere succes: Vanaf 1950 wordt de productie van aardewerk omgesteld op porselein en in 1960 hoort de sanitaire wereld een neiuwe naam:
Duravit. Vandaag is de Duravit AG een internationaal ondermende groep met 11 productiesites, waarvoor wereldwijd meer dan 7.000 medewerksters en medewerkers actief zijn.
Regionaliteit van het merk Duravit.
Wortels hebben en deze onderhouden is een bron van kracht, waaruit Duravit energie haalt. Zo is het voor ons de natuurlijkste zaak ter wereld in eenheid met de natuur te leven. Daarom is Duravit niet enkel partner en bevorderaar van het Naturpark Schwarzwald, beschermd gebied en het grootste natuurpark in Duitsland maar leveren we intensieve inspanningen om water, lucht en bodem naar beste vermogen te beschermen. Dat begint bij de productie die op een verantwoorde manier met grondstoffen omgaat, waar met technieken zoals water- en warmterecuperatie gewerkt wordt. Een logisch vervolg vinden we bij de producten zelf, die meehelpen water te besparen. Het einde is echter nog niet in zicht: Bij alle nieuwe ontwikkelingen houdt Duravit rekening met mogelijke effecten voor het milieu en letten we erop bij al onze activiteiten verantwoordelijk om te springen met onze levensfundamenten.
Inspanningen die ook openbaar zijn: De Duravit AG is voor haar ecologisch engagement volgens ISO 14001 officieel als milieubewuste onderneming gecertificeerd.
Waaraan herkent men eigenlijk „goed design“? Smaken, zo wil het spreekwoord, verschillen immers. Desondanks zijn er bepaalde referntiepunten waarop men zich kan oriënteren.
Enerzijds zijn er de vele internationale designprijzen en -onderscheidingen die Duravitproducten mochten ontvangen. Ze onderlijnen de moed om design te brengen die intussen karakteristiek is voor het merk Duravit. Anderzijds zijn er de designers zelf. De één na de andere een specialist in zijn domein, met een gerenommeerde naam en een neus voor goede vormgeving. Goede vormgeving, die nooit ten koste mag gaan van functionaliteit – „Design omwille van het designs“ komt noch bij Duravit noch bij onze designers op.
En ten derde? Dat bent u zelf, als badkamergebruiker die zijn eigen eisen en behoeften heeft. Ook deze vinden door een permanente dialoog met onze partners uit de sanitaire vakhandel, ingang in het badkamerdesign van Duravit. Daaraan herkent men dus goed design – alsof het voor iemand specifiek gemaakt werd.
Duurzaamheid van het merk Duravit.
Iedereen spreekt vandaag over duurzaamheid – bij Duravit is deze reeds lang een vaste waarde. In de keuze van materialen, in het gebruik van technologieë, in de manier van produceren. Daarom werken we ook steevast met sanitair keramiek.
Keramiek is principieel één van de oudste cultuurtechnieken, de productie ervan gaat terug tot minstens 8.000 jaar voor Christus. Porselein is in China trouwens al sinds 11.000 jaar in gebruik. Ook vandaag nog is de productie van Duravit sanitair keramiek gebaseerd op dezelfde grondstoffen – kleiaarde, kaolien, veldspaat, kwarts – natuurlijke regeneratieve substanties. Dankzij milieuvriendelijke productietechnieken en strenge kwaliteitscontroles worden hieruit producten gemaakt die nagenoeg voor eeuwig funcioneren.
Een duizenden jare oude techniek, de know-how van vandaag en de visie van morgen: Zo ontstaat bij Duravit veelvuldig onderscheiden design gepaard met de nodige duurzaamheid - voor veel mooi en veranwtoordelijk leven in de badkamer.
Internationaliteit van het merk Duravit.
Misschien is het in deze tijd waarin de wereld dagelijks kleiner wordt niet eens meer zo bijzonder om overal op de planeet productiesites en showrooms te hebben. Niettemin zijn we er meer dan een beetje trots op u ook in Parijs of in Shanghai welkom te kunnen heten. Anderzijds hoeft het niet per sé altijd een metropool te zijn om in de wereld van Duravit binnen te treden. Het meest authentieke is wellicht een bezoek aan het Duravit Design Center in Hornberg in het Zwarte Woud.
In een ontwerp van designer Philippe Starck, presenteert Duravit er op meer dan 1.500 m2 badkamers, bouwgeschiedenis, badkamerdesign en badkamerdesigners. Of u bezoekt ons in onze showroom in Meißen, waar u op meer dan 600 m2 oppervlak eveneens alles over onze badkamer en wellnessproducten zal leren. Eén ding hebben beide showrooms gemeenschappelijk: Zowel in Hornberg alsook in Meissen wachten volledig functionele droombadkamers met Duravit-producten op u om ze individueel te komen uittesten.
Buitengewoon qua vorm en inhoud: het Duravit Design Center in Hornberg Perfect geënsceneerde, compleet verschillend vormgegeven tentoonstellingsruimten en zes testbadkamers.
Tussen de Bastille met haar rijke historie en de beroemde begraafplaats Père Lachaise verwelkomt de Salon d’Eau in Parijs sinds vele jaren bezoekers van over de hele wereld.
In de 600 m² grote showroom presenteert de producent van designbadkamers creaties van bijna een dozijn internationale designers, onder wie Philippe Starck, EOOS en Sieger Design.
Duravit Tunesië opent in Bizerte een eigen showroom, waarin een representatieve selectie uit het brede assortiment van de fabrikant wordt tentoongesteld; de fabrikant die internationaal naam heeft gemaakt met hoogwaardige designoplossingen voor de badkamer.
In twee jaar tijd heeft badkamerproducent Duravit in Caïro een nieuwe hoofdvestiging gebouwd, waarin niet alleen alle oude kantoren werden ondergebracht maar ook een showroom is ingericht.
Professionele vakkennis voor een internationale doelgroep: op circa 110 m² presenteert Duravit in Singapore drie verschillende trainingsruimten waarin de voor de markt relevante producten van het bedrijf worden gepresenteerd.
Duravit India laat in de nieuwe showroom niet alleen de actueelste trends zien, maar belicht ook het thema 'badkamer' vanuit verschillende perspectieven.
De keuze met betrekking tot de investering in een trainingcentrum om de goede marktpositie verder uit te bouwen, viel bewust op de locatie Johannesburg.
Render time page: 571 ms - standard :: 8a8a818d4588ede60145a8b346d40045 Node: duravit-red1-wga201 / DM: false / PDB: 2024-01-08-0829 cache-standard: www.duravit.be_8a8a818d4588ede60145a8b346d40045_2024-01-08-0829_be-nl :: false