Duravit AG geniet van substantiële omzetgroei in 2019 en positioneert zichzelf op een succesvolle manier, zowel nationaal als internationaal
In 2019 kon de designbadkamerfabrikant de trend van de voorbije jaren voortzetten met nieuwe records op het vlak van omzet, operationeel resultaat en netto winst. Ondanks een vertraagde economische groei wereldwijd, steeg de totale omzet van de Groep met 4.8% (€486.8 million) eind vorig jaar. Met een personeelsbestand van 6.200 kon het bedrijf zich wereldwijd succesvol positioneren.
De perfecte combinatie van technologie waren duidelijke groeifactoren. De introductie van een nieuwe SensoWash® generati zorgde specifiek voor een dynamische groei in het segment van de douchetoiletten. De SensoWash® Starck f combineert iconisch design met een maximum aan comfort en werd onmiddellijk en tot op heden zeer positief onthaald.
Duravit
genoot ook van winst in andere productcategorieën. Met twee nieuwe high-end series, ontwikkeld in samenwerking met sieger design, werd de lat voor exclusief badkamerdesign wederom hoger gelegd. Het kraanwerksegment deed het ontzettend goed en ook bij keramiek was er een merkbare stijging.
Op 1 Juli 2020, werd Stephan Patrick Tahy aangesteld als nieuwe Duravit CEO.
Management
Chairman of the supervisory board Gregor Greinert
Management board
Stephan Patrick Tahy
(Voorzitter) Thomas Stammel Martin Winkle
Data
Omzet 2019
486,8 Mio. Euro (Groep)
Oprichting 1817
Product assortiment
Sanitair keramiek, badkamermeubels, baden en douchebakken, wellness systemen, douchetoiletten, kraanwerk en accessoires evenals installatiesystemen